GET PANDAI APP NOW

Articles

2021: Sesi Bersemuka & Sesi PdPR? Welcome Back to School!

Hai adik-adik, sedar tak sedar, hari ini dah masuk minggu ke2 sesi persekolahan. Bagaimana perasaan belajar dengan melalui alam maya terutama bagi pelajar sekolah rendah dan menengah?

Seperti yang kita ketahui, seminggu sudah pun berlalu bahawa adik-adik semua telah belajar dengan cara perlaksanaan Pengajaran dan Pembelajaran di Rumah (PdPR). Pasti teruja kerana adalah pertama kali di tahun 2021, kita semua harus memulakan sesi persekolahan di tahun baru dengan cara pembelajaran yang baharu. Tahniah untuk adik-adik yang telah hadir ke sekolah dan mengikuti semua kelas secara online. Teruskan semangat untuk belajar tanpa rasa jemu. Pastikan sentiasa mendengar arahan dan fokus setiap sesi kelas yang berlangsung. Jangan main-main tau! Nanti adik akan ketinggalan!

Pada masa yang sama juga, pelajar yang perlu hadir ke sekolah di mana Sesi Persekolahan Bersemuka telah bermula yang diutamakan kepada pelajar yang bakal menghadapi peperiksaan awam. Pelajar juga perlu bersemangat dalam menempuh cabaran terutama cabaran dalam keadan kita hadapi Covid-19. Jangan lupa sentiasa mematuhi SOP yang telah kerajaan tetapkan semasa berada di sekolah. Bagaimanapun, pembelajaran harus kita teruskan. Dalam menghadapi perubahan pendidikan, terdapat pelbagai cabaran pastinya terutama adik-adik sendiri, ibu-bapa termasuk guru kita.

Apapun cabaran yang mendatang, kita harus tempuh dengan tenang dan teruskan aktiviti pembelajaran seperti biasa. Macam, pelajar ni! Habis je waktu sekolah, dia buat PANDAI sebagai ULANGKAJI!

Bagi adik-adik yang ingin mengulangkaji pelajaran setelah tamat sesi PdPR, jom sama-sama buat kuiz harian di Pandai. Tak kisah siang ke malam. Boleh buat bila-bila masa. Unlimited Grade & Subject. Boleh tukar-tukar. Tak susah tak senang, daftar sahaja Percuma di www.pandai.org dan login seperti biasa.

Ada pelbagai kuiz untuk pelbagai subjek. Adik-adik juga dapat melihat jawapan berserta penerangan yang lengkap. Tak payah susah-susah cari buku untuk cari jawapan adik-adik salah. Pandai dah sediakan SEMUA!. Nak lebih lagi? Langgan sebagai Premium, adik akan dapat soalan ‘Test & Exam’ dan banyak lagi. Jadi Premium lagi best!
Langgan sekarang!

Related posts
PandaiProgram

Program Cuti Sekolah 2024: Aktiviti Seisi Keluarga! Pandai Carnival

NewsPandai

SKOR SPM 2023: Latihan dan Soalan Spot & Ramalan

Articles

5 Studying Methods to Enhance Your Learning Journey!

Articles

How to be More Involved in Your Child's Education