GET PANDAI APP NOW

Articles

Report Card Pandai Mudah Pantau Pelajar Semasa PdPR

“Antara benda yang best ialah app ni sediakan Report Card untuk kita, senang nak pantau budak2 ni masa PdPR” – Pn Siti ibu kepada 3 orang anak.

Sesi pembelajaran dan pengajaran (PdPR) akan diteruskan lagi dan mungkin berpanjangan pada kali ini bagi mengelak risiko jangkitan Covid-19 di sekolah. Walaupun anak-anak belajar online dirumah dan peperiksaan dimansuhkan, kerisauan ibu bapa dah semakin berkurang tidak seperti di awal PdPR tahun lalu. 

Ini kerana pendedahan pengetahuan ibu bapa terhadap aplikasi Pandai yang banyak membantu pelajar belajar dari rumah. Sejak setahun lalu PdPR bermula, terdapat peningkatan kepada pengguna Pandai seramai 200,000 orang.

Ini mungkin kerana silibus pembelajaran di dalam Pandai selaras dengan KPM, dimana memudahkan lagi pelajar untuk mengulang kaji selepas sesi kelas online. Bukan itu sahaja, setiap soalan didatangkan bersama jawapan & penerangan yang lengkap. 

Beberapa interview dan survey telah dilakukan bagi mengenal pasti keberkesanan Pandai buat pelajar. Dan ini antara komen yang diterima dari salah seorang penjawat awam yang berkhidmat di Jabatan Keselamatan Negara.

“Contoh Report Card untuk ibu bapa senang nak pantau anak-anak menggunkan Pandai”- Pn Siti.

Ibu bapa dinasihatkan untuk memuat turun aplikasi Pandai ini juga bagi membantu anak-anak dalam pembelajaran mereka. Dengan ciri menarik, pasti anak-anak enjoy guna Pandai!

Atau terus layari ke laman web utama Pandai iaitu www.pandai.org untuk mendapatkan keterangan dengan lebih lanjut.

Dan jangan lupa untuk FOLLOW, LIKE dan SHARE di

FB: @pandaiofficial
Instagram:@pandaiofficial
Twitter: @pandaiofficial
Tiktok: @pandaiofficial
Blog: blog.pandai.org

Laman Web: www.pandai.org

#senangjenakPandai

Related posts
PandaiProgram

Program Cuti Sekolah 2024: Aktiviti Seisi Keluarga! Pandai Carnival

NewsPandai

SKOR SPM 2023: Latihan dan Soalan Spot & Ramalan

Articles

5 Studying Methods to Enhance Your Learning Journey!

Articles

How to be More Involved in Your Child's Education