GET PANDAI APP NOW

Pandai

What’s New on January 2021: “Try Again Button”

Praktis jawab ‘TEST & EXAM’ banyak kali dengan  “Try Again” button sampai Pandai! Wow!!

Ramai dari kalangan pengguna Pandai menyatakan hasrat dan ‘request’ kepada Team Pandai untuk mewujudkan satu ciri di mana mereka boleh menjawab semula soalan latihan dan peperiksaan. WE HEAR YOU! Kami percaya dengan “practice makes perfect” boleh membuatkan seseorang itu berjaya. Oleh itu, Pandai telah mencipta satu “feature” baru untuk menyelesaikan masalah ini!

Try Again Button

Kenapa “Jawab Semula” Penting Buat Pelajar? 

  • Fahami Bentuk Soalan peperiksaan
  • Belajar dari pembetulan 
  • Melatih pelajar dengan soalan-soalan KBAT
  • BUAT PELAJAR LALI DENGAN KONSEP SOALAN YANG PELBAGAI!!

Dr Fadzilah Kamsah juga telah menulis di dalam penulisannya “35 Petua Pelajar Cemerlang” untuk sentiasa membuat latihan yang berulang kali untuk lebih memahami trend dan bentuk soalan. Antara tip jawab soalan ‘Objektif’ dengan teliti, pelajar pasti tak akan buat silap adalah menjawab semula latihan yang telah diberikan oleh guru. Semak jawapan dan buat pembetulan. Lalu, ulang sampai pelajar faham dan tidak kekok dengan soalan-soalan itu. 

Ini sangat berkait rapat dengan latihan yang disedikan di dalam Pandai, memandangkan semua soalan di dalam Pandai adalah di dalam bentuk objektif dan jawapan dan penerangan juga amat lengkap. Pelajar tak perlu runsing lagi dekat mana nak dapatkan pembetulan jawapan oleh guru lagi-lagi musim pembelajaran online ni!

Setakat Januari ini sahaja, Pandai telah menerima lebih 21,000 pengguna baru atas kesan impak features baharu di Pandai. Pelajar-pelajar ini memerlukan penyelesaian masalah yang mereka hadapi dari segi kenal pasti kefahaman ketika pembelajaran online, belajar dari rumah tapi perlukan Report Card, Jawab Semula peperiksaan online untuk melatih diri lebih faham dan tidak kekok, semua ini PANDAI TELAH SELESAIKAN! 

Dengan adanya ciri terbaru ‘Try Again Button’ ini, diharap pelajar sentiasa cuba jaya dan praktis soalan di ‘Test & Exam’ dengan lebih lagi! Selamat belajar dengan menggunakan Pandai! Dan jangan lupa untuk FOLLOW, LIKE dan SHARE di 

FACEBOOK: @pandaiofficial
INSTAGRAM: @pandaiofficial

#SENANGJENAKPANDAI

Related posts
PandaiProgram

Pandai Nak Bagi Duit Raya RM100 - Ceria Ramadan Raya is BACK!

Articles

Jadual Waktu Solat bagi Bulan Ramadan 1443H / 2024M

NewsPandai

Pandai Partners With MCPA To Empower Youth for Work Readiness!

Pandai

Jom SCORE dengan Strategi Kemahiran Belajar Top Students di Malaysia!