GET PANDAI APP NOW

ArticlesPandai

Tips-tips Menjawab Soalan Peperiksaan Dengan Bantuan Dari Aplikasi Pandai

Masa semakin suntuk untuk persediaan peperiksaan akhir? Jangan risau kerana “features” aplikasi Pandai sedia membantu anda! Mari kenali contoh2 features yang anda boleh gunakan untuk persediaan Final Exam nanti.

Final Exam Mock Papers

Untuk yang mempunyai masalah “timing” semasa menjawab soalan peperiksaan, mock papers Pandai mempunyai built-in-timer dimana anda boleh menjawab soalan2 yang diberikan dengan masa yang telah ditetapkan.

Selain itu, set soalan yang telah Pandai sediakan juga merangkumi semua topik dalam setiap subjek. Setiap soalan juga mempunyai penjelasan yang menyeluruh dan rujukan untuk menyenangkan anda menjawab soalan. Sangat membantu kan?

Flashcards

Pembelajaran menggunakan flashcards atau kad imbasan ni kena mula awal dan diamalkan secara konsisten serta sistematik. Tapi, untuk “recap” balik laju-laju satu malam sebelum exam pun sesuai juga!

  1. Kandungan kad imbasan yang disediakan dalam Pandai meliputi formula, istilah dan perkara-perkara utama bagi setiap topik. Sekali imbas, dah cukup semua “point” penting!
  2. Maklumat pada setiap kad imbasan adalah padat dan ringkas. “Straight to the point” dan tak panjang lebar. Senang je nak “copy & paste” masuk ruang ingatan masing-masing 
  3. Kad imbasan di Pandai boleh “flip-flip” – sebelah tajuk perkara dan sebelah satu lagi maklumatnya. Ibaratnya macam kita nak hafal sesuatu dari buku: kita baca, tutup mata, dan semak semula. Leceh sikit kan macam tu? Kalau guna kad imbasan kami, senang dan pantas je nak tangkap. Semuanya “tap tap and swipe” je!

Live Tuition

Semua subjek, untuk semua tahap pembelajaran, dari Tahun 1 sampai Tingkatan 5, setiap malam, in the comfort of your own home TIADA YURAN TAMBAHAN bagi pelajar Pandai Premium. Ya! Kalau dah subscribe, terus dapat akses kepada semua kelas.

Best kan, padat dengan tips exam. Ni baru sikit! Kalau ada apa-apa topik yang tertinggal atau tak faham di sekolah, boleh lah catch up dengan Pandai Tutors yang mengajar live tuition ni! 

Pandai Tutors akan sentiasa memastikan kelas adalah interaktif, inklusif dan efektif.Yang paling penting, Pandai Tutors akan memberi latihan bagi meningkatkan keberkesanan kelas dengan menggunakan bahan rujukan/latihan Pandai. Jadi, korang tak payah dah nak susah-susah cari buku lain atau keluarkan duit untuk fotostat soalan kalau nak mantapkan lagi pengetahuan dan skor exam!

Kelas akan diadakan setiap malam dari jam 8PM – 9.30PM. Untuk jadual kelas, korang boleh rujuk dekat Instagram atau Facebook page Pandai Official – Team Pandai akan update jadual semua tahap dan subjek setiap minggu di situ. Kalau nak lagi senang, follow social media kami ok! Semua kelas adalah recorded. Jadi, kalau terlepas atau nak tengok semula, boleh buka balik dan tengok.

Jadi tunggu apa lagi? Jom lah belajar dengan Pandai! Naik taraf akaun anda ke Premium untuk “Extra Help” dari Team kami! Last but not least, Good Luck and All The Best!

Log in atau daftar di www.pandai.org atau;

Muat turun aplikasi Pandai sekarang di Google Play atau App Store.

Jangan lupa ikuti Pandai di media sosial juga!

FB: @pandaiofficial
Instagram:@pandaiofficial
Twitter: @pandaiofficial
Tiktok: @pandaiofficial
Blog: blog.pandai.org

Related posts
PandaiProgram

Pandai Nak Bagi Duit Raya RM100 - Ceria Ramadan Raya is BACK!

Articles

Jadual Waktu Solat bagi Bulan Ramadan 1443H / 2024M

NewsPandai

Pandai Partners With MCPA To Empower Youth for Work Readiness!

Pandai

Jom SCORE dengan Strategi Kemahiran Belajar Top Students di Malaysia!